چگونه درباره خود مثبت فکر کنیم

چگونه درباره خود مثبت فکر کنیمReviewed by نرگس یمینی on Aug 19Rating: 5.0چگونه درباره خود مثبت فکر کنیم
تبلیغات (درصورت تمایل برای مشاهده کلیک کنید) !!!
slideshow

زندگی پرازچالش هایی هست که برای ما در غالب مشکلات فراهم میشن ولی همین چالش هامیتونن به ما کمک کنن .خسته کننده شدن زندگی رو چالشی برای مثبت فکرکردنتون ببینید.

روش هایی که بهتون کمک میکنه تابه طرزفکرصحیح برسید:

think-positive-wallpapers-hd1[1]

۱-دریک زمان فقط برروی یک موضوع تمرکزکنید

این کاربهتون کمک میکنه تااحساس بهتری داشته باشیدوذهنتون درست فکرکنه بدونین دقیقا میخاید چیکارکنیدو روش صحیح روانتخاب کنید.

۲-خوش بین باشید

وقتی که اشتباهی توزندگیمون وجودداره تمایل پیدامی کنیم تا ازهمه چیزاهایی که ممکنه یه احساس خوب برامون ایجادکنه دوری کنیم . سعی کنیدبه جنبه خوب قضیه نگاه کنیدبه تمامی کارهایی ک قبلا به طورکامل وباموفقیت انجام دادین ,به چیزی فکرکنید که باعث میشه خوشحال وآروم باشید.

۳-به خودتان استراحت بدهید

سخت کارکردن بدون استراحت کوتاه میتونه ازمواردی باشه که استرس غیرضروری ایجادکنه.

وقتی که احساس میکنید بیش از اندازه کارکردید یه استراحت کوتاه به خودتون بدین مثل یه چرت کوتاه ,مطالعه کتاب ویاگوش دادن به موسیقی…

وقتی میخواهید کارخاصی روانجام بدین میتونین اونارو برای زمان استراحت تنظیم کنین بااین کاردیگه مجبورنیستید دربارشون در دقایق گذشته نگران باشید.

۴-افکارخودرا بنویسید ودرستش کنید

افکارمنفی مخصوصا درشب ممکنه خسته کننده باشند.یک دفترچه یادداشت بردارید ولیستی ازتمامی افکاری که تو ذهنتون ایجادمیشن روبنویسید که ممکنه شامل ترس,احساس ناامنی,افکارنفرت انگیز و…باشه به محض اینکه نوشتید بخونیدش و به شیوه ای اطمینان بخش بازنویسی کنید.

برای مثال جمله ی:ازخودم متنفرم چون هیچ کس دوستم نداردو من آدم بی فایده ای هستم رو به شکل مثبت تغییرش میدیم
:حتی اگردرشرایط نامناسبی باشم می دانم که هنوز افرادی هستند که مرا دوست دارند وبه من اهمیت می دهند و شخص خوبی هستم.

۵-درباره آن شفاهی صحبت کنید

زمانی که از غم ,اندوه,افسردگی وخشم ب تقلا اومده باشید وبخواهیدبا کسی در مورد آن صحبت کنید ممکنه این کار خیلی سخت بنظربیاد.کسی رو انتخاب کنید که بهش اعتماددارید و میتونید ازش بخواهید به حرفاتون گوش بده.درمورد اینکه چه حسی دارید و اینکه چرا به این احساس رسیدید و چه کارهایی میتونه طرز فکرتون رو عوض کنید به گفتگو بپردازید.

۶-راه گزینی

کارهای روزمره به مروز زمان حالت یکنواختی پیدا میکنن وهنگامی که می خواهید ازروش های قبلی برای آرام کردن خودتان استفاده کنید ممکنه مثل قبل نتونن موثرباشند. سعی کنید به دنبال راه های جدید باشید تا بتونید از ترس واضطراب جلوگیری کنید مثل تمرینات تنفسی.نفس عمیق بکشید و دراین هنگام به یک چیز مثبت فکرکنید.

تبلیغات (درصورت تمایل برای مشاهده کلیک کنید) !!!
slideshow

درباره نویسنده

    مطالب مرتبط

    2 نظر

    نظر بدهید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.